28 września 2023

Corolla z najnowszymi systemami bezpieczeństwa Toyota T-MATE w standardzie

Najnowsza wersja Toyoty Corolli z roku 2023 jest dostępna z jeszcze wyższym poziomem bezpieczeństwa dzięki wyposażeniu jej w najnowszej generacji systemy Toyota Safety Sense wzbogacone technologiami Toyota T-MATE oraz innymi układami wspierającymi kierowcę podczas prowadzenia i parkowania.

 

Nieprzerwanie od dwóch lat najpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce pozostaje Toyota Corolla. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2023 roku na drogach pojawiło się prawie 16 tysięcy egzemplarzy tego auta. Udoskonalona Corolla po faceliftingu została wyposażona w piątą generację technologii hybrydowej, oferując dynamiczniejsze i efektywniejsze zelektryfikowane silniki o pojemnościach 1,8 oraz 2 litry. Po raz pierwszy w historii modelu pojawił się także 12,3" wirtualny kokpit, a ponadto auto zyskało nowy system multimedialny oraz atrakcyjne modyfikacje stylistyczne.

Wykrywanie potencjalnych zagrożeń na jeszcze wyższym poziomie

Jednym z najważniejszych dodatków w najnowszej Corolli jest zestaw rewolucyjnych technologii Toyota T-MATE łączących najświeższą generację pakietu Toyota Safety Sense z pozostałymi układami wspierającymi kierowcę podczas prowadzenia i parkowania. Co ciekawe, od teraz systemy Toyota Safety Sense można już aktualizować automatycznie metodą over-the-air (OTA), bez konieczności odwiedzania centrum serwisowego.

Działanie Toyota Safety Sense najnowszej generacji w głównej mierze zależy od kamery umiejscowionej w górnej części przedniej szyby oraz radaru nad przednim grillem. Dzięki nim system może teraz wcześniej wykrywa obiekty na drodze, w tym motocyklistów, i przewidywać więcej potencjalnych zagrożeń. Nowa kamera zapewnia skuteczniejsze monitorowanie otoczenia, a ze względu na dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie.

Zastosowanie udoskonalonej kamery i radaru poskutkowało rozszerzeniem funkcji układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). Wśród dodatkowych funkcjonalności znalazły się między innymi układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, a nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu przy małych prędkościach.

Zdecydowanie szybsze reakcje

Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) jest standardem w najnowszej Corolli i działa w pełnym zakresie prędkości. Dzięki temu, że układ szybciej wykrywa przeszkody, auto płynnie reaguje na zdarzenia drogowe i wcześniej rozpoczyna zwalnianie, przy czym prędkość dostosowuje się do zakrzywienia jezdni za sprawą funkcji redukcji prędkości na zakręcie. Kierowca może także różnie ustawiać odległości od poprzedzającego samochodu. Nowością jest ponadto powiązany z kierunkowskazami układ sterowania z asystentem zwalniania pomagający w bezpiecznej zmianie pasa ruchu z odpowiednią prędkością i w odpowiedniej odległości od pozostałych pojazdów na drodze.

Z kolei zmodyfikowany asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) daje naturalniejsze odczucia, rozpoznając zmianę toru jazdy w celu uniknięcia kolizji i ominięcia przeszkody, pieszego lub innych użytkowników drogi. Ulepszenie funkcji utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu sprawia natomiast, że samochód zachowuje bezpieczną odległość od krawędzi drogi, barierek czy pojazdów jadących na sąsiednim pasie lub stojących na poboczu.

Większe bezpieczeństwo w mieście

Nowy system Proactive Driving Assist (PDA) wspiera kierowcę Corolli w strefach jazdy z niską prędkością, z kolei asystent omijania przeszkód (Obstacle Anticipation Assist) wykrywa zaparkowane pojazdy, pieszych i rowerzystów, a także wspomaga kierowanie i hamowanie w celu uniknięcia zbyt dużego zbliżenia się do nich. Podczas wchodzenia w zakręt lub po wykryciu wolniejszego pojazdu z przodu przy niedostatecznie wciśniętym pedale przyspieszenia aktywuje się asystent zwalniania (DA).

Najwyższe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów

Nowa Corolla wyposażona jest też w system przypominający o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu (RSRS), który informuje kierowcę wysiadającego z auta, że tylna kanapa jest zajęta, zapobiegając niezamierzonemu zamknięciu w samochodzie pasażera czy pozostawieniu rzeczy na tylnych siedzeniach.

Pomocny jest też dostępny w wersjach Executive oraz GR SPORT asystent bezpiecznego wysiadania (SEA). Jego zadaniem jest uchronić od kolizji po otwarciu drzwi z nadjeżdżającym z tyłu samochodem czy rowerem. Funkcja ta korzysta z systemu monitorowania martwego pola i ostrzega, jeśli za samochodem znajduje się inny pojazd lub użytkownik drogi.

Nowa Corolla posiada również system przypominający o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu (RSRS). Układ ten daje znać kierowcy, który opuszcza pojazd, że tylna kanapa jest zajęta, zapobiegając przypadkowemu pozostawieniu pasażera w samochodzie lub rzeczy na tylnych siedzeniach.

Dodatkowo w wersjach Executive i GR SPORT dostępny jest asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) korzystający z systemu monitorowania martwego pola. Jego celem jest uniknięcie kolizji z nadjeżdżającym pojazdem lub rowerzystą z tyłu po otwarciu drzwi.